ریس پوهنځی ادبیات

 

شناخت‌نامة مختصر پوهنیار رحیم الله داوودزی

پوهنیار رحیم الله داوودزی فرزند نورالدین در سال 1370 خورشیدی در قریه صالوخیل مرکز گردیز در یک خانوادة علمی و متدین چشم به جهان گشوده است. دانش‌های متداول و مرسوم دینی عصر خویش را نزد ملا امام مسجد فراگرفت و بعد از تکمیل سن قانونی هفت‌ ساله‌گی، شامل لیسة عالی عبدالحی گردیزی گردیدند، در سال 1387 خورشیدی از آن لیسه مؤفقانه فراغت حاصل نموده اند و در سال 1388 خورشیدی بعد از سپری نمودن آزمون ملی کانکور، جذب دیپارتمنت زبان و ادب فارسی دری پوهنحی تعلیم و تربیة پوهنتون پکتیا گردیدند. در سال 1391 خورشیدی به سویة لیسانس و کسب نمرات کادری از آن دیپارتمنت، با پیروزی تمام فارغ التحصیل گردیدند.

        باید یادآور شد که حین ایجاد و تشکیل پوهنحی زبان و ادبیات در چهارچوب پوهنتون پکتیا، استاد موصوف جهت شمولیت در کادر علمی دیپارتمنت فارسی دری این پوهنحی ثبت نام نموده و بعد از سپری نمودن مرحلة آزمون، به تاریخ 3/9/1392 خورشیدی اقبال شمولیت در کادر علمی این دیپارتمنت را حاصل نمودند که تا اکنون در کنار تدریس سایر امور محوله در حوزه‌های علمی و اداری، را به اشتیاق و صداقت تمام انجام می‌دهند.

     استاد داوودزی طی سال 1393 خورشیدی بنابر لزوم‌دید رهبری پوهنتون پکتیا از طریق شورای علمی آن نهاد، به عنوان معاون پوهنحی زبان و ادبیات و آمر دیپارتمنت فارسی دری تعیین گردیدند که وظایف سپرده شده را با کمال پیروزی و نیک‌نامی شایان، پایان بخشیدند.

    پوهنیار داوودزی در سال 1396 خورشیدی شامل برنامة کارشناسی ارشد(ماستری) پوهنتون کابل گردید و در سال 1397 خورشیدی از آن برنامه پیروزمندانه فراغت حاصل نموده اند.   

       نظر به لزو‌م‌دید رهبری پوهنتون پکتیا و پیشینة سودمند کاری استاد داوودزی در امر رهبری، موصوف به اساس پیشنهاد شماره 465 مؤرخ 9/6/1443 هـ.ق وزارت محترم تحصیلات و منظوری حکم شماره 1139 مورخ 6/7/ 1443 هـ.ق، مطابق 19/11/1400 خورشیدی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان در بست دوم به عنوان رئیس پوهنحی زبان و ادبیات، عز تقرر حاصل نمودند که  تا اکنون در بست متذکره ایفای وظیفه می‌نمایند و منحیث عضو شورای علمی و کمیته‌های متعدد کاری در سطح پوهنتون و پوهنحی فعالیت دارند.